donderdag 14 augustus 2008

Sport of spel?


Tijdens de trainingen happen we niet altijd naar adem en hebben we de tijd om te kletsen. Het gaat over alles was mensen bezig houd, maar vooral over hardlopen. Nu tijdens de spelen is er al twee maal een discussie ontstaan over de vraag of we een sport ook een volwaardige olympische sport vinden. Het gaat dan vooral om de sporten die fysiek minder eisen van de deelnemers, althans in onze ogen. Wij houden ons zelf bezig met fysieke inspanningen (op een bescheiden niveau)en zien bepaalde sporten meer als 'spel'. In de spelcategorie zetten we: schietsport, boogschieten en het wintersportonderdeel curling. Ik zelf heb nog mijn twijfels bij honkbal, softbal en synchroonzwemmen. Over paardensport doe ik gezien de thuissituatie liever geen harde uitspraken. Ik ontken niet dat er de nodige behendigheid en concentratie nodig is voor de genoemde sporten, maar mag je daar olympische medailles mee verdienen? Gelukkig zit ik niet in het IOC, ik laat de beoordeling liever over aan ZKH Prins Willem Alexander.

Geen opmerkingen: