zaterdag 23 augustus 2008

Modder en heuvels

Een moeilijke start voor mij vanmorgen. Pas om 1.30 naar bed i.v.m. een verjaardag, daarna in een onrustige slaap, luisterend naar de neergutsende regen op het platte dak. Toch maar opgestaan voor de lange duurloop anders zou ik later op de dag toch spijt hebben. Het weer verraste, na een fris begin was het aangenaam. Om weer eens een andere route te nemen had ik bedacht de richting van Velp in te slaan. Het eerste gedeelte zou onverhard zijn, bewust vanwege de vele regenval. Maar na wat commentaar heb ik het laten varen en gingen we gewoon bij de Schelmseweg het bos in. Wel richting Velp aangehouden over de zo gewenste onverharde, modderige en zuigende paden. Vervolgens heuvels die er flink in hakten. Op het moment dat we richting de brandtoren een extra lusje wilde nemen nam ik even polshoogte bij Herma. Zij bleef te veel achteraan lopen vanwege een lastige knie en ik adviseerde haar - naar ik dacht vriendelijk - een korte route terug te nemen. Ursula en Jos sloten zich kameraadschappelijk bij haar aan. Tijdens de route over de hei kreeg ik vervolgens te horen dat ik iedereen die achteraan loopt, onverbiddelijk weg stuur. Oké, jullie zijn gewaarschuwd! Na 19 km in 1 uur 57 min. waren we terug bij Ciko, waar we nog een welverdiend bakkie thee hebben gedronken met de tien uur groep.
O ja, vannacht om 1.30 niet naar bed maar de olympische marathon kijken (met Kamiel).

RDL zaterdagmorgen 23/8:
Afstand: 21,3 km.; Tijd: 2 uur 12 min.; Gem. hartslag: 133 bpm.; Calorieverbruik: 1682.

Totale afstand week 17-8 t/m 23-8: 51 km.

Geen opmerkingen: