donderdag 21 augustus 2008

Scheve pyramideloop


Deze donderdagavond net als dinsdag geluk met het weer. Iedere dag hoosbuien in zomers Nederland, maar op prime time vanaf 19.00 uur aangenaam droge omstandigheden. Deze training bestond uit een 'pyramideloop' van 10-8-6-4-6-8-10 min. Tussen de series 2 min pauze. En dit alles onder de bezielende leiding van Maarten. Maarten die, niet tot ieders plezier, groot voorstander is van loopschooloefeningen (hij vertelde me na de training dat steeds meer recreant atleten de nut en noodzaak ook zien). Dus na de skippings, knie heffen, hakken-bil, kaatsen en het zweefmoment met één been (het is het mooiste als het synchroon gaat, hè Herma?) de pyramideloop. Het tempo: VDL tot TDL. Ik koos voor VDL, gemiddeld 12,3 km per uur volgens mijn klokje. Na de intensieve testronde van dindsdag leek mij dat het verstandigst. Ook had ik onderweg uitgerekend dat het totale aantal (snelle) minuten op 52 uitkwam. Best veel, als je daarbij de rustperiodes optelt, ben je niet voor 21.00 uur terug. Op een gegeven moment had Maarten dat ook in de gaten en hoefden we de laatste 10 minuten niet meer te lopen. De dames onder ons (Ursula, Herma en Marlies) zeiden toen in koor dat ze het al lang uitgerekend hadden dat het programma te lang zou duren, ja ja! Het werd dus een scheve pyramide (Wiskundig: Een piramide die niet recht is en waarvan geen enkel zijvlak een rechthoekige driehoek is), niets is onmogelijk in de atletiek!

Geen opmerkingen: