vrijdag 12 september 2008

Focus op Bridge to Bridge

De focus is op de Bridge to Bridge gericht. Liep ik afgelopen dinsdag nog 'alles uit de kast', gisteren trainde ik met de handrem er op. Overigens gold dat voor het merendeel van de groep. Maarten had de wind er goed onder en maande ons tot rust en in de versnellingen tot 'soepel en makkelijk' lopen.
De BtB-loop heeft voor mij een speciale plaats, in 1991 ben ik er ooit begonnen aan mijn wedstrijdcyclus. Ik liep de 5 kilometer in 21.20 min. Best een aardig begin, met nagenoeg alleen voetbaltraining in de benen. Een uitspraak toendertijd van één van mijn hardloopkennissen bij STAP: 'hardlopen kunnen ze niet die voetballers, maar sprinten wel'.
Na 1991 heb ik hoogstens twee maal de BtB gemist. De loop spreekt mij aan, door de eigen vertrouwde omgeving. Redelijk kleinschalig gehouden, geen (inter)nationale toppers aan de start met grote sommen startgeld, waardoor het voor ons ook betaalbaar blijft en de regionale lopers een kans hebben. En natuurlijk de gezelligheid door het lopen met veel bekenden, de onderlinge competitie (wederom haantjesgedrag!), de verhalen in de 'kiss and cry zone' en last but not least: een afterparty. Zoals eerder vermeld ga ik proberen onder de tijd van 2007 te komen: 1.09.45 (13,9 p/u), tevens mijn PR op de 10 e.m. De weersvoorspellingen zijn redelijk, droog en ca. 17 graden. Alleen de sterke wind kan de nodige invloed hebben op het open parcours. Ik ga proberen achter anderen te hangen. Misschien biedt zich nog iemand aan als haas?




Geen opmerkingen: