dinsdag 9 september 2008

Hard worden

'Hard worden', 'kerels maken (sorry dames)', een aantal termen om vooral het mentale aspect van de sporter te trainen. Je lichaam fysiek trainen is één, maar je moet ook over de juiste (doorzetters)mentaliteit beschikken om echt wat te bereiken. Balkenende had het al over de 'VOC mentaliteit' (overigens is het niet mijn gewoonte om me achter een uitspraak van onze premier te scharen).
Nou, zijn wij (de lopers van groep 5) geen topsporters, maar sommige wetten gelden voor elk niveau. We discussiëren (of 'klagen' zoals je wilt) vaak over de zwaarte van de training. Ik doe daar ook aan mee. Maar ik weet wel dat zo'n training als deze avond goed voor ons is. Als je tenminste enige ambitie hebt om vooruitgang te boeken, maar daar ga ikvanuit als je meeloopt in groep 5.
De 3 x 2000 meter (dit keer klopte het precies) tegen de hellingen van park Klarenbeek op, kan als zwaar worden aangemerkt. De mentale weerbaarheid moest behoorlijk worden aangesproken. Wat mij betreft mag de koers (wielerterm) één keer in de week dusdanig hard worden gemaakt dat de 'roep om je moeder' en/of het 'vervloeken van de trainer' boven komt drijven.

2 opmerkingen:

Jan zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Jan zei

Wim, luister nou een keer naar vrouwen.