maandag 15 september 2008

Één voor allen, allen voor één!

Een strijdkreet uit lang vervlogen tijden, van de musketiers in dienst van de franse koningen. Althans dat willen films ons doen geloven. Waar het mij om gaat is de kameraadschap die hiermee wordt aangegeven. Voor, tijdens en na de Bridge to Bridgeloop zochten de hardlopers, verbonden door ciko'66, elkaar op. Om de tactiek en de kwaaltjes (en dus de excuses) te vemelden, elkaar succes te wensen en na afloop gezamenlijk te evalueren onder het genot van.. Wat opviel was ook de verbondenheid tijdens de loop. Edwin cijferde zich zelf weg door Jannemien te begeleiden. Joop deed hetzelfde met zijn harem. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken. Sport verbroederd, dat is zeker zo. Naast deze sociale voorbeelden werd er ook gewoon zeer verdienstelijk gelopen. Cordien haalde maar weer eens een prijs weg (3e dame in 1.11.32). Als ze bij mij was gebleven was ze tweede geworden, maar dat terzijde. Ton (1.07.49) en Jan (1.14.45) zette beiden een PR neer, geweldig! Op de tien km. lieten Edwin (45.39) en Maarten (45.47) zien op de weg terug te zijn. Ursula noteerde 47.05, volgens mij kan ze harder. Op de vijf kilometer een bijzonder duel. Ik wil niet weten hoe de sfeer is in 'huize Inklaar' nu onze Herma (22.37) haar hielen (van zeer grote afstand) liet zien aan echtgenoot Marcel (27.33). Kees geraakt weer in vorm (21.39), om over Jan Albert maar niet te spreken die al zijn frustratie van de autopech omzette in 19.50 (jaloersmakend!). En zo kan ik nog wel even doorgaan, want de ciko-deelname was groot. De geweldige dag werd passend afgesloten met het nuttigen van verschillende pasta's. Mijn dank gaat uit naar de pastamakers en onze charmante gastvrouw Erny (27.33 op de vijf km.).

Geen opmerkingen: