zondag 7 september 2008

Pijntjes tijdens alternatieve zaterdagmorgenloop

Ik ben gewend om zaterdagmorgen een rustige lange duurloop te doen. Deze week kwam het er niet van. Het was geen 'normale' trainingsweek. Zondags een 5 km. wedstrijd, woensdagavond een 12 km. cross, donderdagavond rustig uitlopen en gisteren de airborne wandeltocht. Om toch een beetje normaal de week af te sluiten, met Jan afgesproken om op zondagmorgen samen een langere duurloop te doen. Misschien 2 uur, maar 1,5 zou ook kunnen. Allebei klaagden we over (spier)pijntjes, dus zouden we het eerst eens 'aanvoelen'. Een massage zou niet verkeerd zijn, opperden we. Ik voelde lange tijd mijn achillespees opspelen, maar had nooit het gevoel dat ik iets kapot zou lopen. Het werd dus toch 2 uur, ongeveer 21 km. Droog hielden we het niet, schijnt niet te mogen in deze Hollandse zomer. In de regen heb ik dan wel de neiging om het tempo omhoog te gooien, denkend aan de warme douche thuis. Dus goed om rekening te moeten houden met elkaar. Ik beschouw deze training als de eerste voorbereiding naar de a.s. zondag te lopen Bridge to Bridge (10 e.m). Daar ga ik een aanval doen op mijn PR op deze afstand: 1.09.45 is de te kloppen tijd, vorig jaar gelopen.

Geen opmerkingen: