woensdag 17 september 2008

Verplicht nummer

Deze week voor mij helaas geen trainingen met ciko. Soms zijn er 'belangrijkere' zaken dan hardlopen. Dinsdag een ouderavond, donderdag een afdelingsuitje met 's avonds een japans diner. Hoe zou de kimono mij staan? Om toch de nodige kilometers te maken, de halve van Amsterdam dient zich aan, alleen op pad. Minder leuk, wel nuttig. Op de terugweg uit Tiel bedacht waar ik heen zou lopen. Het moest minimaal één uur zijn, had ik me voorgenomen. Het werd een ronde die ik niet vantevoren had kunnen bedenken en zeker één die ik nog nooit had gelopen. Na iedere bocht ongeveer besliste ik over de te vervolgen richting. Zo maakte ik het spannend voor me zelf. Veel verharde weg, een kleiner stukje bos. Het weer zat mee, al wordt het zo langzaamaan wel frisser. Mijn armen, in korte mouwen gestoken, bleven koud. Hoeveel extra energie kost dat? Na 12 kilometer in ca. 70 min was ik weer thuis. Het voelde een beetje als een verplicht nummer!

Geen opmerkingen: