dinsdag 2 september 2008

Vooruitblik Rozendaalse Veldloop

Als het even kan, loop ik altijd de Bedriegertjesloop (juni) en de Rozendaalse Veldloop (september) in het buitengebied van het pittoreske Rozendaal. Er kan rustig van een thuiswedstrijd worden gesproken. Op de fiets naar het millionairsdorp. Omkleden in het historische pandje van de Dorpsschool heeft ook iets idyllisch. Na afloop koffie met de plaatselijke lekkernij. Morgen wordt voor de 25e keer de veldloop georganiseerd. Deze jubileumeditie levert voor de deelnemers, volgens de (bescheiden) website, een functioneel loopshirt op. Des te meer een reden om mee te doen. Voor mij is het een prijs, die ik op een andere manier nooit haal. Meestal hebben ze ook nog een verloting op startnummer. Ik weet niet hoe vaak ik al aan de start heb gestaan. Ik gok op 7 keer. Ook was ik nooit zo precies in het bijhouden van de gelopen tijden. Ik heb er nog een aantal in mijn (papieren) archief gevonden. Tijden uit de jaren '90 van de vorige eeuw. Toen was de afstand trouwens nog 12,5 km., dus niet goed te vergelijken met de 12 km. die we nu mogen lopen. Al is mijn ervaring dat de afstanden in Rozendaal met een paar korreltjes zout moeten worden genomen. Dinsdagavond niet getraind, niets meer gedaan na mijn 5 km. race van afgelopen zondag. Ik verschijn dus fris aan de start en ga voor een eindtijd van < 53 min.

Geen opmerkingen: